۱۳۹۴ شهریور ۱۶, دوشنبه

4 - یک فرشته یا دو فرشته ؟ متی یا یوحنا کدام یک حقیقت را می گویند ؟

تناقضات ناشی از تحریف در تورات و انجیل 4
بر آن شدم تا تناقضاتی که بر اثر تحریف در تورات و انجیل شکل گرفته را در سلسله ی مقالاتی ارائه دهم تا باب تفکری باشد برای فهم حقیقت از اوهام وخرافه ضمن اینکه در اصل کتاب تورات و انجیل که از جانب خداوند بوده هیچ شک و شبه ای نیست و کلام خدا بدون تضاد و تناقض بیان میگردد و تناقضات نشان از دستبرد بشری در این کتابهاست

یک فرشته یا دو فرشته ؟ متی یا یوحنا کدام یک حقیقت را می گویند ؟

(وجود یک فرشته بر سر قبر) 1ـ متی 28 : 2 
 قیام عیسی مسیح
۱ و بعد از سَبَّت، هنگام فجر روز اوّل هفته، مریم مجْدَلیه و مریم دیگر بجهت دیدن قبر آمدند. ۲ که ناگاه زلزله‌ای عظیم حادث شد از آنرو که فرشته خداوند از آسمان نزول کرده، آمد و سنگ را از در قبر غلطانیده، بر آن بنشست. ۳ و صورت او مثل برق و لباسش چون برف سفید بود. ۴ و از ترس او کشیکچیان به لرزه درآمده، مثل مرده گردیدند. ۵ اما فرشته به زنان متوجه شده، گفت: «شما ترسان مباشید!‌ می‌دانم که عیسای مصلوب را می‌طلبید. ۶ در اینجا نیست زیرا چنانکه گفته بود برخاسته است. بیایید جایی که خداوند خفته بود ملاحظه کنید، ۷ و به زودی رفته شاگردانش را خبر دهید که از مردگان برخاسته است. اینک پیش از شما به جلیل می‌رود. در آنجا او را خواهید دید. اینک شما را گفتم.»
(وجود دو فرشته بر سر قبر) 2ـ یوحنا 20 : 11
عیسی به مریم مجدلیه ظاهر می‌شود

۱۱ اما مریم بیرون قبر، گریان ایستاده بود و چون می‌گریست به سوی قبر خم شده، ۱۲ دو فرشته را که لباس سفید در بر داشتند، یکی به طرف سر و دیگری به جانب قدم، در جایی که بدن عیسی گذارده بود، نشسته دید. ۱۳ ایشان بدو گفتند: «ای زن برای چه گریانی؟» بدیشان گفت: «خداوند مرا برده‌اند و نمی‌دانم او را کجا گذارده‌اند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر