۱۳۹۴ شهریور ۱۶, دوشنبه

28 - ذبیح کیست اسماعیل یا اسحاق ؟

تناقضات تورات و انجیل با قران 28
ذبیح کیست اسماعیل یا اسحاق  ؟
در حالیکه تحریفات تورات کلافی سر در گم بر خواننده ایجاد میکند نگرش بنی اسراییل را مبتنی برامتیاز طبقات ممتاز و پست بودن طبقه ی کنیز و برده در آن به اثبات میرساند کلمه ی اسحاق افزوده شدن و دستبرد در کتاب خداست زیرا هم از آیات قران استنباط میشود که ذبیح اسماعیل است و هم تناقضات در خود تورات که میگوید نخست زاده ی خودرا قربانی کن البته باید توجه داشت که مسلمانها بر اساس تعلیمات تورات تصور میکنند که خدا به ابراهیم دستور ذبح فرزندش را داده اما در قران هرگز دستوری مبنی بر ذبح فرزند به ابراهیم داده نشده و خیالات ابراهیم بود که فرزندش اسماعیل را به مذبح میبرد و خدا او را از ذبح فرزندش باز می دارد برای بررسی در این باره به لینک رجوع کنید http://soalatequrani.blogspot.com/…/15-4-107-1-87-90_21.htm…
تناقض در اینکه اسماعیل به مذبح برده شد و یا اسحاق
چنانچه داستان ابراهیم در قران را بخوانیم به این نتیجه می رسیم کسی که به قربانگاه برده میشود اسماعیل است و اسحاق نیست در کتاب تورات نیز اسماعیل 14 سال زود تر از اسحاق به دنیا آمده و نخست زاده ی ابراهیم اسماعیل است و نه اسحاق اما تحریفات یهود اسحاق را نخست زاده ی ابراهیم میداند که برای بررسی این مطلب می توانید به لینک زیر بروید
http://tahrifateketabha.blogspot.com/20…/…/blog-post_63html…
پیدایش باب بیست و دو آیه دو
گفت‌: «اكنون‌ پسر خود را، كه‌ یگانة‌ توست‌ و او را دوست‌ می‌داری‌، یعنی‌ اسحاق‌ را بردار و به‌ زمین‌ موریا برو، و او را در آنجا، بر یكی‌ از كوههایی‌ كه‌ به‌ تو نشان‌ می‌دهم‌، برای‌ قربانی‌ سوختنی‌ بگذران‌.»
این آیه نخست زاده را ببینید و آن را با آیه ی دیگری در تورات که سن اسماعیل را 14 سال قبل از اسماعیل بیان می کند بنا بر این اسماعیل نخست زاده ی ابراهیم محسوب میشود و نه اسحاق که این مطلب از تناقضات تورات است که به ان پرداخته ام
پیدایش باب شانزده آیه شانزده
و ابرام‌ هشتاد و شش‌ ساله‌ بود چون‌ هاجر اسماعیل‌ را برای‌ ابرام‌ بزاد.
پیدایش باب بیست و یک آیه پنج
و ابراهیم‌، در هنگام‌ ولادت‌ پسرش‌، اسحاق‌، صد ساله‌ بود. 14 = 86 - 100
و داستان قران نیز بخشی از داستان تورات را تصدیق میکند اما ابهامی که تورات ایجاد میکند و اسحاق را نخست زاده ی ابراهیم میداند را قران تایید نمیکند چنانچه در آیات 101 تا 113 سوره ی صافات در میابیم که اسحاق پس از داستان ذبح فرزند به ابراهیم بشارت داده میشود یعنی تولد اسحاق پس از داستان ذبح اسماعیل اتفاق افتاده و اسحاق در زمان ذبح اسماعیل هنوز بدنیا نیامده بود و یگانه فرزند ابراهیم که تورات میگوید نیز همین اسماعیل است داستان قران را بطور کامل برای اندیشمندان مینویسم
وَقَالَ إِنِّي ذَاهِبٌ إِلَىٰ رَبِّي سَيَهْدِينِ ﴿٩٩﴾
و (ابراهیم) گفت : من در حال رفتن بسوی پروردگارم هستم بزودی من را هدایت میکند ﴿۹۹﴾
رَبِّ هَبْ لِي مِنَ الصَّالِحِينَ ﴿١٠٠﴾
پروردگارمن به من از شایسته ها ببخش ﴿۱۰۰﴾
فَبَشَّرْنَاهُ بِغُلَامٍ حَلِيمٍ ﴿١٠١﴾
و او را به پسری بردبار بشارت دادیم ﴿۱۰۱﴾
فَلَمَّا بَلَغَ مَعَهُ السَّعْيَ قَالَ يَا بُنَيَّ إِنِّي أَرَىٰ فِي الْمَنَامِ أَنِّي أَذْبَحُكَ فَانظُرْ مَاذَا تَرَىٰ ۚ قَالَ يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ ۖسَتَجِدُنِي إِن شَاءَ اللَّـهُ مِنَ الصَّابِرِينَ ﴿١٠٢﴾
و وقتی که به بلوغ رسید با او راه می رفت گفت : ای فرزندم من در خواب دیدم که من تو را ذبح می کنم (سرت را میبرم) پس نظر بده چه چیزی را می بینی (من را از نظرت آگاه کن) گفت : ای پدر من آنچه را که به انجام آن امر می شوی انجام بده بزودی اگر خدا بخواهد من را از صابران خواهی یافت ﴿۱۰۲﴾
فَلَمَّا أَسْلَمَا وَتَلَّهُ لِلْجَبِينِ ﴿١٠٣﴾
و وقتی که هر دو تا تسلیم شدند و او را به پیشانی بر زمین زد ( که او را ذبح کند) ﴿۱۰۳﴾
وَنَادَيْنَاهُ أَن يَا إِبْرَاهِيمُ ﴿١٠٤﴾
و او را صدا کردیم که ای ابراهیم ﴿۱۰۴﴾
قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْيَا ۚ إِنَّا كَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ ﴿١٠٥﴾
البته که رویا را تصدیق کردی البته که ما آنگونه به نیکوکاران پاداش میدهیم ﴿۱۰۵﴾
إِنَّ هَـٰذَا لَهُوَ الْبَلَاءُ الْمُبِينُ ﴿١٠٦﴾
البته این همان بلاء و ابتلاء روشنگر است ﴿۱۰۶﴾
وَفَدَيْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ ﴿١٠٧﴾
و به قربانی بزرگی او (ابراهیم) را عوض دادیم ﴿۱۰۷﴾
وَتَرَكْنَا عَلَيْهِ فِي الْآخِرِينَ ﴿١٠٨﴾
و او را در دیگران (بعنوان الگویی) باقی گذاشتیم ﴿۱۰۸﴾
سَلَامٌ عَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ ﴿١٠٩﴾
سلام بر ابراهیم ﴿۱۰۹﴾
كَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ ﴿١١٠﴾
آنگونه به نیکو کاران پاداش میدهیم ﴿۱۱۰﴾
إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِينَ ﴿١١١﴾
البته او از بنده های با ایمان ما بود ﴿۱۱۱﴾
وَبَشَّرْنَاهُ بِإِسْحَاقَ نَبِيًّا مِّنَ الصَّالِحِينَ ﴿١١٢﴾
و او را به اسحاق بشارت دادیم پیامبری از شایسته ها ﴿۱۱۲﴾
وَبَارَكْنَا عَلَيْهِ وَعَلَىٰ إِسْحَاقَ ۚ وَمِن ذُرِّيَّتِهِمَا مُحْسِنٌ وَظَالِمٌ لِّنَفْسِهِ مُبِينٌ ﴿١١٣﴾
و بر او و خاندان اسحاق برکت دادیم و نیکو کارانی از فرزندان آن دو و کسی که بصورت آشکاری بر خودش ستم می کرد ﴿۱۱۳﴾
چنانچه در آیات 101 تا 113 سوره ی صافات در میابیم که اسحاق پس از داستان ذبح فرزند به ابراهیم بشارت داده میشود یعنی تولد اسحاق پس از داستان ذبح اسماعیل اتفاق افتاده و اسحاق در زمان ذبح اسماعیل هنوز بدنیا نیامده بود
نکته ی مهم در این آیات اینست که اسماعیل و اسحاق در پیری به ابراهیم داده شدند >>> الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِي وَهَبَ لِي عَلَى الْكِبَرِ إِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَاقَ إِنَّ رَبِّي لَسَمِيعُ الدُّعَاء [إبراهيم : 39] ستایش مخصوص خداوندی است که با اینکه پیر بودم به من اسماعیل و اسحاق را بخشید البته که پروردگارم دعا را میشنود﴿۳۹﴾ نکته ی دیگری که در قران هست اینست که نام اسحاق همواره در قران بعد از اسماعیل آورده شده و حتی یک بار هم نام اسحاق قبل از اسماعیل نیامده و نخست زاده ی ابراهیم اسماعیل است و نه اسحاق و ذبیح اسماعیل است و نه اسحاق

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر