۱۳۹۴ شهریور ۱۶, دوشنبه

30 - تناقض در داستان به صلیب کشیده شدن عیسی

تناقض در تحریفات تورات و انجیل با قران 30
تناقض در داستان به صلیب کشیده شدن عیسی
آیا عیسی مصلوب و کشته شد همانگونه که انجبلها می گویند انجیل ها و یا مصلوب و کشته نشد طبق فرمایش قرآن ؟
داستانها و احکام کتاب تورات و انجیل در برخی موارد مخالف و متضاد با قران مجید است داستان آدم و نوح و لوط و سایر پیامبران با آنچه قران می گوید متفاوت است و یکی از مهم ترین تناقضات داستانهای تورات و انجیل داستان قرآن با داستان انجیل در به صلیب کشیده شدن و قتل عیسی مسیح است در حالیکه قران می گوید که عیسی به صلیب کشیده نشد و کشته نشد بر خلاف قران انجیل ها می گویند که عیسی به صلیب کشیده شد و کشته شد
وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِيحَ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ رَسُولَ اللّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَـكِن شُبِّهَ لَهُمْ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُواْ فِيهِ لَفِي شَكٍّ مِّنْهُ مَا لَهُم بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلاَّ اتِّبَاعَ الظَّنِّ وَمَا قَتَلُوهُ يَقِيناً [النساء : 157]
و بدلیل سخنشان که گفتند ما مسیح عیسی پسر مریم رسول خدا را کشته ایم در حالی که او را نکشتند و او را به صلیب نکشیدند ولیکن برای آنها شبهه شد و البته کسانی که در آن اختلاف کردند در مورد آن شک دارند در حالی که هیچ دانش و آگاهی در مورد آن ندارند مگر پیروی کردن از حدس و گمان در حالی که یقینآ او را نکشتند (157)
البته خداوند می گوید حقیقت این اختلافات را که بر اثر تحریفات بنی اسراییل نوشته شده را قران بیان میکند
إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَقُصُّ عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَكْثَرَ الَّذِي هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ [النمل : 76]
قطعآ این قران بر بنی اسراییل میسراید بسیاری ازآنچه را که در آن تخلف میکنند
برای بررسی آیات انجیل جهت مقایسه میتوانید از لینک زیر استفاده نمایید http://razgah.com/words.engil
متی باب بیست و هفت آیه سی و پنج
آنها او را به صلیب میخکوب کردند آنگاه لباسهایش را بقید قرعه میان خود تقسیم نمودند
مرقـس باب پانزده آیه سی و دو
حالا این مسیح، پادشاه اسرائیل، از صلیب پائین بیاید تا ببینیم و به او ایمان بیاوریم.» کسانی هم که با او مصلوب شده بودند به او اهانت می کردند.
لوقا باب بیست و چهار آیه بیست
اما سران کاهنان و حکمرانان ما او را تسلیم کردند تا محکوم به اعدام شود و او را به صلیب میخکووب کردند.
یوحنا باب نوزده آیه نوزده
پیلاطس تقصیرنامه ای نوشت تا بر صلیب نصب گردد و آن نوشته چنین بود:« عیسای ناصری پادشاه یهود.»
متی باب بیست و هفت آیه سی و پنج
آنها او را به صلیب میخکوب کردند آنگاه لباسهایش را بقید قرعه میان خود تقسیم نمودند
متی باب بیست و هفت آیه چهل
« تو که می خواستی معبد را خراب کنی و آنرا در سه روز از نو بسازی اگر واقعأ پسر خدا هستی از صلیب پائین بیا و خودت را نجات بده.»
متی باب بیست و هفت آیه چهل و دو
« او دیگران را نجات می داد اما نمی تواند خودش را نجات دهد . اگر پادشاه اسرائیل است حالا از صلیب پائین بیاید و ما به او ایمان خواهیم آورد.
مرقـس باب پانزده آیه بیست و چهار
پس او را بر صلیب میخ کوب کردند و لباس هایش را بین خود تقسیم نمودند و برای تعیین سهم هر یک قرعه انداختند.
مرقـس باب پانزده آیه سی
حالا از صلیب پائین بیا و خودت را نجات بده.»
مرقـس باب پانزده آیه سی و دو
حالا این مسیح، پادشاه اسرائیل، از صلیب پائین بیاید تا ببینیم و به او ایمان بیاوریم.» کسانی هم که با او مصلوب شده بودند به او اهانت می کردند.
لوقا باب بیست و سه آیه سی و سه
و وقتی به محلی موسم به «کاسه سر» رسیدند، او را در آنجا به صلیب میخکوب کردند. آن جنایتکاران را هم با او مصلوب نمودند، یکی را در سمت راست و دیگری را در سمت چپ او.
لوقا باب بیست و سه آیه سی و نه
یکی از آن جنایتکاران که به صلیب آویخته شده بود با طعنه به او می گفت: «مگر تو مسیح نیستی؟ خودت و ما را نجات بده.»
لوقا باب بیست و چهار آیه بیست
اما سران کاهنان و حکمرانان ما او را تسلیم کردند تا محکوم به اعدام شود و او را به صلیب میخکووب کردند.
مرقـس باب پانزده آیه چهل و شش
پس‌ کتانی‌ خریده‌، آن‌ را از صلیب‌ به‌ زیر آورد و به‌ آن‌ کتان‌ کفن‌ کرده‌، در قبری‌ که‌ از سنگ‌ تراشیده‌ بود نهاد و سنگی‌ بر سر قبر غلطانید.
یوحنا باب نوزده آیه هجده
در آنجا او را به صلیب میخکوب کردند و با او دو نفر دیگر را یکی در دست راست و دیگری در سمت چپ او مصلوب کردند و عیسی در وسط آن دو نفر بود.
یوحنا باب نوزده آیه نوزده
پیلاطس تقصیرنامه ای نوشت تا بر صلیب نصب گردد و آن نوشته چنین بود:« عیسای ناصری پادشاه یهود.»
یوحنا باب نوزده آیه بیست و سه
پس از اینکه سربازان عیسی را به صلیب میخکوب کردند، لباسهای او را برداشتند و چهار قسمت کردند و هر یک از سربازان یک قسمت از آنرا برداشت ولی پیراهن او که درز نداشت و از بالا تا پائین یکپارچه بافته شده بود باقی ماند.
یوحنا باب نوزده آیه سی و یک
چون روز جمعه با روز تهیه فصح مصادف بود و یهودیان نمی خواستند اجساد مصلوب شدگاه در آن سبت بزرگ بر روی صلیب بماند، از پیلاطس در خواست کردند که ساق پای آن سه را بشکنند و آنها را از صلیب پائین بیاورند
. سی و دو یوحنا باب نوزده آیه
آنگاه‌ لشکریان‌ آمدند و ساقهای‌ آن‌ اول‌ و دیگری‌ را که‌ با او صلیب‌ شده‌ بودند، شکستند.
. یوحنا باب نوزده آیه بیست و پنج
و پای‌ صلیب‌ عیسی‌، مادر او و خواهر مادرش‌، مریم‌ زن‌ کلوپا و مریم‌ مجدلیه‌ ایستاده‌ بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر